Кафедра реклами та зв'язків з громадськістю

Повна адреса: вул. Наукова, 13; 9 корпус; 5 поверх; кабінет 530
Рік створення: 2007
Завідувач: Гусєва Олена Олександрівна
Кількість викладачів: 2
Кількість доцентів: 6
Кількість викладачів: 1
 
Спеціальність «Реклама і зв'язки з громадськістю» – молода, але дуже перспективна. Адже на кваліфікованих рекламістів та фахівців з піару існує великий попит серед працедавців. Сьогодні, коли важливість організації грамотної комунікації з аудиторією та ефективність рекламних технологій для збільшення прибутку підприємства усвідомлена, випускники спеціальності «Реклама і зв'язки з громадськістю» затребувані як у спеціалізованих рекламних та PR-агентствах, так і в державних і комерційних установах, у мас-медіа й політичних структурах, у міжнародних корпораціях та громадських організаціях.

Освітній ступінь «Бакалавр»:
061 Реклама та зв’язки з громадськістю

Освітній ступінь «Магістр»:
061 Реклама та зв’язки з громадськістю
 
Студенти напрямку «Реклама та зв’язки з громадськістю» неодноразово ставали переможцями і призерами Всеукраїнської студентської олімпіади з відповідної спеціальності, Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт у галузі соціальних комунікацій, Міжнародного конкурсу студентських PR-проектів «Золотий компас».

За роки свого існування кафедра підготувала понад 150 спеціалістів з менеджменту організацій та понад 160 рекламістів та піарників, які працюють у медіаорганізаціях, рекламних та PR-агенціях, рекламних та PR-відділах підприємств та установ Придніпровського регіону та за його межами. Справжніми професіоналами своєї справи стали випускники кафедри Ю. Галицька (COOS Executive Core Team Projekt Director APPS Marerstore LTD), Г. Давиденко (продюсер проекту «Орел та Решка»), А. Корнєєва (керівник відділу зовнішньо-економічної діяльності компанії KIDDISVIN), М. Пузіна (керівник скайп-школи англійської мови), О. Ярошенко (провідний спеціаліст фонду «Помогаем»), Н. Віндерських (менеджер у ПР-агенції «Nеwsfront»).            

Структура кафедри:

Завідувач кафедрою – Гусєва Олена Олександрівна, доктор філологічних наук, професор.

Професорсько-викладацький склад кафедри:
Лященко А.В., канд. наук із соц. ком., доцент.; Іванова С.А, канд. філол. наук, доцент; Обласова О.І, канд. іст. наук, доцент.; Демченко М. В., канд. політ. наук, доцент.; Мироненко В.В. канд. наук із соц. ком., доцент; Боровик А.А., кандидат соц. наук, доцент; Ривліна В.М., викладач; Зерніцька А.О., викладач.                 

Iсторична довідка про кафедру, загальні відомості, що вона з себе являє 

Першими кроками по створенню кафедри Реклами та зв’язків із громадськістю стало створення напряму по підготовці фахівців із «Міжнародної інформації». Рішення було прийнято після створення спеціальності «Журналістика» у 1991 році. Планувалося, що даний напрям зможе випускати висококваліфікованих фахівців для роботи у міжнародному інформаційному просторі. Напрям був створений у 1996 році. Однак, у зв’язку з модернізацією інформаційних процесів, збільшенням рекламних потоків, які щодня спостерігав пересічний мешканець, було прийнято рішення створити на факультеті новий напрям «Маркетингові комунікації», що згодом трансформувався і «Менеджмент організацій», і, нарешті у 1998 році у «Менеджмент ЗМІ, рекламу та ПР».

З 2007 року спеціальність «Менеджмент ЗМІ, реклами та ПР» трансформувалась у спеціальність „Реклама та ПР”.  До 2009 року кафедру очолювала канд. філол. наук, доц. Т.В. Колісниченко. З вересня 2009 року завідувачем кафедри стала д. наук із соц. ком., проф. М.В. Бутиріна.

У 2012 році вперше почалась підготовка магістрів зі спеціальності «Реклама та зв’язки з громадськістю».
За 18 років свого існування кафедра підготувала понад 150 спеціалістів з менеджменту організацій та понад 160 рекламістів та піарників, які працюють у медіаорганізаціях, рекламних та PR-агенціях, рекламних та PR-відділах підприємств та установ Придніпровського регіону та за його межами.

На сучасному етапі розвитку кафедра вбачає свою місію в тому, щоб майбутній фахівець із реклами та зв’язків з громадськістю був глибоко обізнаним з концепціями, аспектами, процесами, технологіями та стратегіями рекламної та PR-діяльності, основами маркетингової політики ЗМІ та системою управління персоналом.


Коли на перших заняттях тебе запитають, що таке реклама, ідеально буде відповісти, що це «безособова оплачувана форма поширення інформації, розповсюджуваної з метою отримання прибутку». Але що ж насправді означають ці складні слова?

Слово «реклама» походить від латинського Reclamare, що означає «стверджувати, наголошувати, викрикувати». Тобто, можемо сказати, що реклама – це такі «гучні слова», ретельно підібрані для привертання уваги до певного товару чи послуги, аби споживач дізнався про цей продукт, зацікавився ним і захотів придбати. Так, все просто.

Зазвичай будь-яка реклама є оплаченою. Тобто замовник (переважно той, хто виготовляє певний товар чи надає якісь послуги) виділяє певні кошти на розробку та впровадження рекламних текстів, плакатів, відеороликів тощо.
Якщо рекламна кампанія виявиться вдалою, витрати на неї компенсуються в багато разів.

Окремим, особливим видом є соціальна реклама. Вона не має на меті отримання прибутку. Зміст такої реклами спрямований на висвітлення суспільних проблем, наприклад: паління, перевищення швидкості за кермом, насильство, знущання над тваринами тощо. Звісно ж, на створення соціальної реклами також  треба виділяти кошти. Цим питанням переймаються благодійні, соціальні чи міжнародні організації, робота яких покликана виховувати культуру та самосвідомість населення.

Головним завданням реклами є продаж послуг і товарів. Тому рекламіст має створити позитивний образ товару, який міг би сподобатись споживачам.

Але існує ще такий напрям роботи, як зв’язки з громадськістю, або ж PR– PublicRelations. На відміну від реклами, зв’язки з громадськістю створюють образ не товару, а самої фірми-виробника чи окремої людини.