Кафедра реклами та зв'язків з громадськістю

Адреса: вул. Наукова, 13; 9 корпус; 5 поверх; кабінет 530
Рік створення: 2007
Завідувачка: Мироненко Владлена Вячеславівна
Кількість професорів: 1
Кількість доцентів: 3

Освітня програма «Реклама і зв’язки з громадськістю» сучасна і дуже перспективна, адже на кваліфікованих рекламістів та фахівців з піару існує великий попит серед працедавців. Сьогодні, коли важливість організування грамотної комунікації з аудиторією та ефективність рекламних технологій для збільшення прибутку підприємства усвідомлена, випускники ОП «Реклама і зв’язки з громадськістю» затребувані як у спеціалізованих рекламних і PR-агентствах, так і в державних або комерційних установах, у мас-медіа й політичних структурах, у міжнародних корпораціях та громадських організаціях.

Перший (бакалаврський) рівень вищої освіти 061 Журналістика ОП «Реклама і зв’язки з громадськістю» Другий (магістерський) рівень вищої освіти 061 Журналістика ОП «Реклама і зв’язки з громадськістю»
 
Здобувачі вищої освіти ОП «Реклама і зв’язки з громадськістю» неодноразово ставали переможцями та призерами Всеукраїнської студентської олімпіади з відповідної спеціальності, Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт у галузі «Реклама і зв’язки з громадськістю», Міжнародного конкурсу студентських PR-проєктів «Золотий компас», беруть участь у Міжнародних і Всеукраїнських науково-практичних конференціях.
 
За роки свого існування кафедра підготувала понад 150 спеціалістів з менеджменту організацій та понад 200 рекламістів та піарників, які працюють у медіаорганізаціях, рекламних та PR-агенціях, рекламних та PR-відділах підприємств та установ Придніпровського регіону та за його межами. Справжніми професіоналами своєї справи стали випускники кафедри: Ю. Галицька (COOS Executive Core Team Projekt Director APPS Marerstore LTD), Г. Давиденко (бренд-менеджерка шоу «Орел и Решка», PR-агент Благодійного Фонду «Життєлюб»), А. Корнєєва (керівниця відділу зовнішньо-економічної діяльності компаніїKIDDISVIТ), О. Ярошенко (PR-менеджерка Благодійного Фонду«Помагаєм»), Н. Віндерських (менеджерка з комунікацій українського виробника систем з управління бізнесомIT-Enterprise), О. Войтенко (менеджерка з комунікацій компанії DataArt),Д. Олефір (менеджерка з комунікацій мережі магазинівVARUS), М. Лучкін (начальник управління зовнішніх комунікацій АТ «Дніпрогаз») та інші.       

Структура кафедри:
Завідувачка кафедри – Мироненко Владлена Вячеславівна, кандидатка наук із соціальних комунікацій. 

Науково-педагогічні працівники кафедри:
Яненко Ярослав Васильович, доктор наук із соціальних комунікацій, доцент, 
Лященко Анжела Вадимівна, кандидатка наук із соціальних комунікацій, доцент.; 
Іванова Світлана Анатоліївна, кандидатка філологічних наук, доцент;
Гусєв Андрій Вікторович, кандидат наук із соціальних комунікацій.

                Iсторична довідка про кафедру, загальні відомості 

Першими кроками щодо створення кафедри реклами та зв’язків з громадськістю стало створення напряму підготовки фахівців із «Міжнародної інформації». Рішення було прийнято після створення спеціальності «Журналістика» у 1991 р. Планувалося, що даний напрям зможе випускати висококваліфікованих фахівців для роботи у міжнародному інформаційному просторі. Напрям був створений у 1996 р. Однак, у зв’язку з модернізацією інформаційних процесів, збільшенням рекламних потоків, які щодня спостерігав пересічний мешканець, у 1998 р. було прийнято рішення створити на факультеті систем і засобів масової комунікації нову спеціальність «Менеджмент організацій» та випускову кафедруменеджменту ЗМІ, реклами та зв’язків з громадськістю. З 2007 р. спеціальність «Менеджмент організацій» трансформувалась у спеціальність «Реклама і зв’язки з громадськістю», а кафедра перейменована на кафедру реклами та зв’язків з громадськістю.  
 
До 2009 р. кафедру очолювала канд. філол. наук, доцентка Т. В. Колісниченко. Протягом 2009-2016 рр. завідувачкою кафедри була д-р наук із соц. ком., професорка М. В. Бутиріна; 2016-2022 рр. кафедру очолювала д-р філол. наук, професорка О. О. Гусєва.

У 2012 р. уперше почалася підготовка магістрів зі спеціальності «Реклама і зв’язки з громадськістю».
 
На сучасному етапі розвитку кафедра вбачає свою місію в тому, щоб майбутній фахівець із реклами та зв’язків з громадськістю був глибоко обізнаним з концепціями, аспектами, процесами, технологіями та стратегіями рекламної та PR-діяльності, основами маркетингової політики ЗМІ, розуміти особливості інструментів цифрових комунікацій, комплексу та практичних алгоритмів антикризових комунікацій.
 
Реклама та зв’язки з громадськістю є основними засобами просування, які бренди зазвичай використовують для таргетингу та спілкування з потенційними та поточними клієнтами. Ці комунікації зосереджуються на розвитку тривалих відносин із клієнтами, зберігаючи при цьому позитивний імідж бренду/компанії.
 
Реклама (рекламна діяльність) – це ефективний спосіб повідомити аудиторії про ваші продукти та послуги, це платна форма просування, в якій використовуються методи переконання задля впливу на купівельну поведінку споживачів. Мета реклами полягає в тому, щоб охопити людей, які, швидше за все, будуть готові платити за продукти або послуги компанії і спонукати їх до покупки. Взагалі, для бізнесу реклама є ефективним способом бути поміченим, зрозумілим, стимулювати дію, досягти результату.
 
Реклама набагато старіша за інші види комунікаційної діяльності. Вона завжди присутня, хоча люди можуть цього не знати. У сучасному світі реклама використовує всі можливі медіа, традиційні та нетрадиційні засоби, щоб донести своє повідомлення. Відтоді, як Інтернет є нормою, реклама поділяється на традиційну та цифрову.
 
Рекламна індустрія складається з рекламних агентств, які створюють рекламу, ЗМІ, які розміщують рекламу, і безлічі людей, таких як редактори, візуалізатори, бренд-менеджери, дослідники, креативні керівники та дизайнери, які взаємодіють з клієнтами. Щоб реклама була ефективною, її виробництво та розміщення має базуватися на знанні аудиторії та вмілому використанні ЗМІ. Рекламні агентства організовують складні кампанії, стратегії використання засобів масової інформації яких базуються на дослідженні поведінки споживачів і демографічному аналізі ринку.
 
Реклама – це розповсюдження інформації, тому необхідно розказати та продати історію так, щоб користувачі знали, довіряли та пам’ятали бренд. Через слова, звуки і зображення реклама може взаємодіяти на емоційному рівні, виходячи за межі суто функціональних і раціональних переваг. Це те, що ви говорите, як ви це говорите та як ви змушуєте людей відчувати.
 
Зв’язки з громадськістю (PR) – це комунікаційна стратегія, яка фокусується на зміцненні тривалих, функціональних і позитивних відносин між компанією та її громадськістю.
 
Сучасний PR – це цифровий підхід до побудови цих відносин. Виходячи за межі звичайного спілкування, сучасні зв’язки з громадськістю використовують стратегію взаємодії та маркетингові технології для побудови та підтримки взаємовигідних відносин між організаціями та їх громадськістю в масштабі. Сучасний PR – це все про побудову аудиторії, а потім перетворення цієї аудиторії на суперфанатів. Відносини зі ЗМІ та впливовими особами є частиною цього, але сприяють також і контент-маркетинг, SEO, маркетинг електронною поштою та соціальні мережі.
 
Коли ви працюєте у сфері зв’язків з громадськістю, одним із ключових завдань є забезпечення того, щоб організація підтримувала позитивний імідж і використовувала повідомлення, які відповідають усталеному «голосу» бренда. Це допомагає організації налагодити міцний зв’язок зі своєю цільовою аудиторією та залишатися надійним джерелом інформації. PR-фахівці часто працюють із медіа та слугують взаємозв’язком між своїми клієнтами та громадськістю, використовують як традиційні ЗМІ, так і нові медіа. Будь-який тип медіа, який дозволяє PR-фахівцям виступати публічно, може бути ефективним способом охоплення аудиторії.
 
Важливо знати, що PR – це високоефективний і важливий інструмент, який особи, компанії або будь-які організації використовують для інформування та зміцнення довіри з громадськістю. Щоб PR був ефективнішим, ті, хто розгортає PR-кампанії, повинні мати чітко визначені цілі та чіткий план досягнення цих цілей. Саме пряма взаємодія із зацікавленими сторонами (стейкхолдерами) є надважливою для зв’язків з громадськістю і саме мистецтво взаємодії є відмінною рисою для фахівців зі зв’язків з громадськістю.